Tips för fler leads
Letar du efter konkreta tips för att få in fler leads utan att bygga om hela din marknadsföring? Här samlar vi insikter, exempel och råd för dig som driver ett mindre B2B-företag och vill komma igång – eller få fart på det du redan gör.
Alla artiklar är skrivna med ett syfte: att hjälpa dig generera leads snabbare, smartare och utan fluff.
Skriv en köpguide – hjälp kunden köpa och motverka obeslutsamhet
En bra köpguide hjälper kunden fatta beslut – och minskar obeslutsamhet. Så bygger du en som fungerar i din kampanj.
Skapa ett innehåll som jämför olika alternativ – även konkurrenter
Jämförande innehåll ökar trovärdigheten och hjälper kunden välja rätt. Så skapar du guider som inkluderar även konkurrenter – med förtroende.
Därför ska du bygga kampanjer på det som kunder faktiskt säger
Bygg förtroende och leads genom att skapa content baserat på verkliga frågor från kundmöten. Transparens fungerar – här är varför.
Så skriver du en artikel som leder till möten
Många artiklar ger likes – men inga leads. Lär dig hur du skriver artiklar i B2B som väcker intresse, bygger trovärdighet och leder till nästa steg.
5 lead magnets som faktiskt konverterar i B2B
Alla pratar om lead magnets – men få fungerar. Här är 5 typer av lead magnets som faktiskt genererar leads i B2B, med exempel, tips och fallgropar att undvika.
Så undviker du att dina e-postutskick ignoreras
Dina e-postutskick får ingen effekt? Lär dig tre vanliga misstag i B2B-mail – och hur du skriver mejl som faktiskt öppnas, läses och ger leads.
Vad ska du egentligen prata om i marknadsföringen?
Du behöver inte briljera – du behöver vara relevant. Lär dig hur du hittar ämnen som engagerar och bygger förtroende hos din målgrupp.
Därför konverterar inte ditt innehåll (än i alla fall)
Och vad du kan göra åt det – utan att starta om från noll. Du har publicerat artiklar. Kanske en guide. Några inlägg på LinkedIn. Du har innehåll – men inga leads. Vad är det som inte fungerar? I vissa fall handlar det om att du helt enkelt har för lite material. Men...
Du behöver leads – inte en strategiworkshop
Därför funkar inte alltid byråmodellen för mindre B2B-företag (och vad du kan göra istället). Du vet vad du säljer. Du vet vem du vill nå. Ändå verkar det nästan omöjligt att få fart på marknadsföringen – utan att hamna i ett långdraget strategiprojekt. Känner du igen...