Grunder för marknadsföring & lead generation
För dig som inte jobbar heltid med marknadsföring – men behöver få det att fungera.

Hur ska marknad och sälj samarbeta för att driva tillväxt?
När sälj och marknad samarbetar blir affärerna fler. Här får du grunderna i hur de kan stötta varandra för att driva tillväxt.

Vad är positionering – och varför är det viktigt i B2B
Vad betyder positionering i B2B? Här får du grunderna – och tips för att bli tydligare, mer relevant och lättare att välja.

Hur fungerar köpresan i B2B-marknadsföring?
Vad är köpresan – och hur använder du den för att skapa bättre innehåll? Enkelt förklarat med konkreta tips och exempel.

Varför SEO inte är en quick fix – men ändå viktigt
SEO ger inte ofta snabba resultat – men rätt gjort bygger det trafik, förtroende och långsiktig synlighet. Så kommer du igång steg för steg.

Vad är Marketing Automation – och hur använder man det smart?
Marketing Automation är mer än nyhetsbrev. Lär dig använda det som ett stöd för leadgenerering – även i mindre team.

Inbound, outbound, content – vad är skillnaden?
Vad är skillnaden på inbound, outbound och content marketing? Här får du en enkel översikt – och tips på hur du kombinerar metoderna smart.

Vad är skillnaden mellan målgrupp, ICP och persona?
ad är skillnaden på målgrupp, ICP och persona? Lär dig när det räcker att veta vilka titlar du jobbar mot – och när du behöver mer.

Vad kostar egentligen ett lead?
Vad kostar ett B2B-lead egentligen? Lär dig räkna ut CPL, vad som påverkar kostnaden – och varför billigast inte alltid är bäst.

Så skriver du en artikel som leder till möten
Lär dig skriva artiklar som inte bara informerar – utan faktiskt leder till möten. Struktur, exempel och CTA-tips för B2B.

Vad ska man egentligen skriva om?
Svårt att hitta innehållsidéer? Här får du en modell för att skapa innehåll som svarar på kundens frågor och driver leads i B2B.

Vad är en lead magnet – och vad gör den bra?
Vad är en lead magnet och hur skapar du en som faktiskt konverterar? Här får du exempel, tips och vanliga misstag att undvika i B2B.

Så fungerar e-post i lead generation
Så använder du e-post i lead generation. Exempel på flöden, taktik och innehåll som gör din e-post till ett kraftfullt verktyg i B2B-marknadsföring.

Hur lång tid tar det innan marknadsföring ger resultat?
Hur lång tid tar det innan marknadsföring ger effekt i B2B? Här får du konkreta tidsramar för leads, synlighet och affärer – och vad du kan mäta på vägen.

Hur funkar en funnel – egentligen?
En enkel guide till hur en funnel fungerar i B2B-marknadsföring. Förstå de tre stegen – och hur du skapar innehåll som leder till affär.

Vad är en kampanj – och varför behöver du en?
Vad är en marknadsföringskampanj och varför bör du tänka i kampanjer även i små B2B-bolag? Här får du svar och exempel på hur du gör.

Skillnaden mellan synlighet och efterfrågan
Syns ni men får inga leads? Lär dig skillnaden mellan synlighet och efterfrågan – och hur du skapar marknadsföring som driver affärer.

Vad är egentligen lead generation?
Vad är lead generation egentligen – och varför är det viktigt för B2B-företag? Här får du en enkel guide med exempel på hur du kan komma igång.